Ons team


Karel den Haring (Registeraccountant)

Karel den Haring is de oprichter en naamgever van het kantoor. Nadat hij in 1974 het Gymnasium heeft afgerond, is hij als assistent accountant gaan werken bij Moret & Limperg (tegenwoordig EY). Naast het werken in de praktijk is hij de opleiding tot registeraccountant gaan volgen bij het toenmalige NIVRA (tegenwoordig NBA) en die heeft hij in 1983 succesvol afgerond.

Van 1974 tot 1993 heeft Karel bij Moret alle facetten van het accountantsberoep leren kennen. Hij was niet alleen verantwoordelijk voor een gevarieerde klantenkring in het midden- en kleinbedrijf maar ook voor de jaarrekeningcontrole (van divisies) van beursgenoteerde ondernemingen, die zowel nationaal als internationaal opereerden. Doordat hij ook betrokken is geweest bij een groot aantal gevarieerde adviesopdrachten heeft hij een brede blik op adviesvraagstukken ontwikkeld en een sterk multidisciplinair netwerk opgebouwd.

Binnen Moret & Limperg hield Karel zich ook bezig met de opzet en het geven van interne cursussen aan universitair en HBO geschoold personeel. Het overdragen van kennis en betrokken zijn bij de (interne) opleiding van mensen heeft nog steeds zijn interesse. Zo heeft hij enige tijd geleden nog meegewerkt aan het opzetten en het geven van een cursus voor collega accountants, was hij praktijkbegeleider van een aankomend accountant en als lid van het college van beroep van ABC Hogeschool te Dordrecht is hij ook betrokken bij discussies over opleidingsprofielen en examenvereisten.

In 1993 heeft Karel de keuze gemaakt om zich meer op het persoonlijke contact met klanten te richten en is hij als vennoot toegetreeden tot een regionale kantorennetwerk met 6 vestigingen, 5 vennoten en circa 80 medewerkers. Naast de dagelijkse leiding over een kantoor met 25 personen was hij binnen kantoor het aanspreekpunt voor de internationale klanten, bijzondere opdrachten en vaktechniek.

In 1999 besloot Karel om zijn huidige kantoor op te richten en zelfstandig verder te gaan. Het kantoor is sinds de oprichting doorlopend gegroeid van nul naar acht medewerkers en er is een zeer gevarieerde klantenkring opgebouwd. Van zelfstandige MKB-ondernemers/familiebedrijven tot vennootschappen die deel uitmaken van internationale groepen.

Het opzetten van financiele meerjarenoverzichten en begrotingen, het in beeld brengen van vermogens- en pensioenposities van klanten en advisering van klanten op financieel, fiscaal en economisch gebied zijn onderdeel van zijn dagelijkse bezigheden. Daarnaast heeft hij ruime ervaring in het adviseren over testamenten, huwelijkse voorwarden, schenken en bedrijfsopvolging.
 
Zijn brede kennis en ervaring komen ook van pas als hij advocaten ondersteunt bij de advisering van hun klanten of bij onderzoek naar de gang van zaken als advocaten als curator optreden.

Tenslotte houdt Karel zich binnen het kantoor bezig met de dagelijkse algehele leiding van het kantoor en het op peil houden en overdragen van de vaktechniek en kennis en het onderhouden van contacten met klanten en overige relaties.

Arnold Wisselink (Accountant administratieconsulent)

Arnold Wisselink is sinds september 2004 werkzaam bij Accountantskantoor Den Haring. Arnold's interesse in het accountancy vak is ontstaan tijdens zijn studie HBO Bedrijfseconomie aan de Avans Hogeschool te Breda. Na een jaar stage te hebben gelopen bij een regionaal accountantskantoor, heeft Arnold besloten binnen de accountancy actief te willen blijven en zichzelf te willen ontplooien als accountant en sparringpartner voor de ondernemer binnen het MKB.

Middels "trainingen on the job" en het volgen van diverse studies (MBA, HBO Bedrijfseconomie, HBO SPD Bedrijfsadministratie) en praktijkgerichte cursussen heeft Arnold zich ontwikkeld tot teamleider binnen de huidige organisatie en contactpersoon voor een groot deel van de klanten. Vervolgens heeft hij de post-bachelor opleiding tot Accountant Administratieconsulent voltooid en is hij in 2018 ingeschreven in het accountantsregister.

Arnold is verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de medewerkers, het fungeren als aanspreekpunt voor de cliënten, het plannen van diverse werkzaamheden en de voortgangsbewaking hiervan. Daarnaast houdt Arnold zich bezig met opstellen van jaarrekeningen,  interne rapportages en administratieve begeleiding bij cliënten ter plaatse.

Arnold is ook actief met advisering van ondernemers, zowel binnen als buiten de eigen klantenkring en heeft zich ontwikkeld als volwaardig adviseur voor de MKB-ondernemer. Samen met Karel houdt Arnold zich ook bezig met onderhouden van een uitgebreid netwerk van zowel bestaande als potentiële cliënten, bankiers, notarissen, advocaten en overige externe adviseurs om zo de dienstverlening aan onze cliënten zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Angela Verweij (Salaris administratrice)

Angela is sinds begin 2019 werkzaam bij ons kantoor. Angela heeft in haar vorige werkkring ruime ervaring opgedaan op het terrein van salarisadministratie en aanverwante advisering voor organisaties actief in het MKB. Angela heeft de opleidingen MBA (moderne bedrijfsadministratie) en PDL (praktijkdiploma loonadministratie) succesvol afgerond en heeft daarnaast ook ervaring met het verwerken van administraties, verzorgen van aangiftes omzetbelasting en het samenstellen van jaarrekeningen.

Angela is binnen ons kantoor verantwoordelijk voor de salarisadministraties van diverse cliënten. Daarnaast zal Angela in de samenwerking met Arnold en Karel zich ook bezig gaan houden met de (verdere) advisering omtrent salarissen en HRM gerelateerde zaken.

Patricia Dekker (Secretaresse)

Patricia heeft in 1998 haar MAVO -diploma behaald en heeft daarna een cursus boekhouding gevolgd. In 2002 is Patricia bij ons kantoor komen werken. Zij heeft eerst financiële administraties verzorgd. Patricia is verantwoordelijk voor de kantooradministratie, facturering en debiteurenbeheer.

Stefan Werner (Assistent accountant)

Stefan is sinds 1 oktober 2012 werkzaam bij ons kantoor. Voordat hij bij ons kwam werken heeft hij zijn HAVO-diploma behaald en daarna HBO Bedrijfseconomie en HBO Commerciële economie gestudeerd aan de Hogeschool van Rotterdam. Tijdens zijn periode binnen ons kantoor heeft Stefan ook zijn Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) diploma behaald en is studerend voor SPD.

Hij houdt zich binnen ons kantoor bezig met het verzorgen van de financiële administraties van onze cliënten, het opstellen van jaarstukken van IB-ondernemingen en VOF's en het samenstellen van jaarrekeningen van B.V.'s. Ook is hij bij klanten periodiek actief als controller. Hij rondt dan de administratie van de klant af en verzorgd aansluitend de benodigde managementrapportages.
 
Tevens assisteert hij Arnold en Karel bij diverse werkzaamheden.

Jelle Zanen (Assistent accountant)

Jelle is sinds 2008 werkzaam binnen de accountancy en is sinds 1 januari 2014 werkzaam bij ons kantoor. Voordat hij bij ons is komen werken was hij werkzaam als Assistent accountant bij een regionaal Accountants & Advieskantoor. Hij heeft zijn HAVO-diploma behaald en heeft HBO Accountancy gestudeerd aan de Hogeschool van Rotterdam. Naast HBO studie accountancy heeft Jelle zijn Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) behaald en is studerend voor SPD.

Jelle assisteert o.a. Arnold Wisselink bij zijn werkzaamheden en houdt zich voornamelijk bezig met het samenstellen van de jaarrekeningen en de administratieve begeleiding van cliënten ter plaatse. Ook is hij bij klanten periodiek actief als controller. Hij rondt dan de administratie van de klant af en verzorgd aansluitend de benodigde managementrapportages.

Tevens assisteert hij Arnold en Karel bij diverse werkzaamheden.

Ciska Nederlof (Assistent accountant)

Ciska is sinds maart 2015 werkzaam bij ons kantoor. Na het VWO heeft zij eerst de opleiding MBA (Moderne Bedrijfsadministratie) afgerond en vervolgens HBO SPD Bedrijfsadministratie.

Sinds 1989 heeft Ciska zowel bij verschillende administratiekantoren als bij diverse midden- en klein bedrijven ruime ervaring opgedaan als administratief medewerkster.

Ciska houdt zich binnen ons team met bezig met het verwerken van administraties, verzorgen van aangiftes omzetbelasting en het samenstellen van jaarrekeningen. Tevens is zij het aanspreekpunt voor de aangiften inkomstenbelasting van onze klanten.

Puck van Wiltenburg (Junior assistent accountant)

Puck is sinds februari 2019 werkzaam bij ons kantoor. Puck is bij ons een opleidingstraject gestart, waarbij zij zal worden opgeleid tot zelfstandig assistent accountant. Puck is bij ons werkzaam als junior assistent accountant en houdt zich momenteel binnen ons team bezig met het verwerken van administraties, het voorbereiden van aangiften omzetbelasting en jaarrekeningen.

Ons team

Karel den Haring

Karel den Haring, de naamgever en oprichter van het kantoor, is sinds 1974 actief in de accountancy. Karel is na het Gymnasium in 1974 succesvol te hebben afgerond gestart als medewerker bij Moret & Limperg (inmiddels Ernst & Young).

© Accountantskantoor
K. den Haring RA
Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht
T: 078-6549925
E: info@denharing.nl
Kvk 24310430